Skip to content

Få, men kvalitativa inlägg, ger nöjda följare

Posted in Sociala medier

Kvalitet i bilder eller illustrationer är en framgångsfaktor i sociala medier.

Det är familjeföretaget Bubs ett exempel på, vars godisprodukt Hallonlakritsskalle har 325 000 följare på Facebook. Det är färre än Ikea Sverige men fler än McDonalds Sverige. (Källa: socialbusiness.se.)

Framgångsfaktorn är att inte trötta ut sina följare med pliktskyldiga inlägg. Hallonlakritsskalle, via Jönköpings-baserade Bolt Kommunikation, publicerar sällan men med en hög konstnärlig verkshöjd. Funkar det? 325 000 följare ger tummen upp.

//

Foto: Bolt Kommunikation.

Karaktar.se – för erfarna kommunikatörer och nyfikna nybörjare

Vad kan det innebära att arbeta brett som kommunikatör? Hur kommunicerar man i olika typer av kanaler – digitalt och för scenen irl?
Journalist och teaterpedagog Lena Ringqvist har sett kommunikatörsyrket utifrån många perspektiv.
På Karaktar.se ger hon en snabb översikt till ett mångfacetterat yrke.
Organisationsnummer Karaktar AB: 556911-7376.
Kontakt: info@karaktar.se.