Skip to content

Journalisten är den nya marknadsavdelningen

Posted in Storyn om myndigheter

På varje myndighet och företag borde finnas en pedagogisk journalist som vill ge besökaren användbar information. Som kan konsten att berätta om innehållet och strukturera det så att besökaren vill klicka sig vidare och uppleva mer av innehållet.

Journalisten är den nya marknadsavdelningen i form av contentproduktion: innehåll som berättar hur myndighetens eller företagets produkter används, för att hjälpa besökare i deras liv. Storytelling är vägen dit.

De flesta journalister kan berätta i text och filmklipp. Några av oss behärskar också andra kommunikationsarenor, som manus och regi för eventscener och studioinspelningar.

En journalist med en bred kompetens inom kommunikation i alla typer av kanaler kan skapa en sammanhållen berättelse om myndigheten eller företaget. Vart besökaren än vänder sig möts hen av varumärkets användbara information, men anpassat till den specifika kommunikationsarenan.

Så jobbar Karaktar AB.

(Detta inlägg är ett exempel på content för att marknadsföra Karaktar AB. Vill du anlita Lena Ringqvist för uppdrag inom kommunikation? Mejla lena.ringqvist@karaktar.se. Här hittar du exempel på tjänster jag erbjuder.)

 

Karaktar.se – för erfarna kommunikatörer och nyfikna nybörjare

Vad kan det innebära att arbeta brett som kommunikatör? Hur kommunicerar man i olika typer av kanaler – digitalt och för scenen irl?
Journalist och teaterpedagog Lena Ringqvist har sett kommunikatörsyrket utifrån många perspektiv.
På Karaktar.se ger hon en snabb översikt till ett mångfacetterat yrke.
Organisationsnummer Karaktar AB: 556911-7376.
Kontakt: info@karaktar.se.