Hoppa till innehåll

Projektleda prisutdelningar

Publicerat i Event

Att koordinera alla delar i ett projekt med prisutdelning kräver sin kommunikatör. Man ska:

  • sätta samman en jury
  • få alla att kunna boka samma mötesdatum
  • formulera nomineringarna
  • informera de nominerade
  • fixa högupplösta bilder
  • skriva text om nomineringarna till webbsidan och andra egna kanaler
  • sammanställa resultatet
  • meddela de nominerade ett ”tyvärr…”
  • dokumentera vinnarens reaktion
  • skriva en pressrelease som ger resultat i medier
  • boka resa och hotell åt vinnaren
  • köpa diplom och blommor
  • arrangera ceremonin på festen

Att dela ut pris ger bra PR. Det ger uppmärksamhet i medier. Det är ett smart sätt att få ut sitt varumärkes budskap utan att det känns som reklam.

Att projektleda prisutdelningar är hålla många bollar i luften-jobb. Det är också en källa till glädje att få dela ut en kvalitetsstämpel till personer som står för det som organisationen vill förmedla i samhället. Som till skidåkarna Anna Haag och Emil Jönsson som fick Stora träningspriset 2015, och som jag ringde upp mitt i deras matlagning.

Läs min intervju på friskispressen.se.

 

 

 

Karaktar.se – för erfarna kommunikatörer och nyfikna nybörjare

Vad kan det innebära att arbeta brett som kommunikatör? Hur kommunicerar man i olika typer av kanaler – digitalt och för scenen irl?
Journalist och teaterpedagog Lena Ringqvist har sett kommunikatörsyrket utifrån många perspektiv.
På Karaktar.se ger hon en snabb översikt till ett mångfacetterat yrke.
Organisationsnummer Karaktar AB: 556911-7376.
Kontakt: info@karaktar.se.