Sedan 1990 har Lena Lindkvist arbetat med att nå fram med budskap i medier. På papper, film, scen och digitalt.
– Som journalist har jag sett att kommunikatörer kan bli hjälpta av en guide om kommunikation för olika typer av arenor. Till exempel kan en kommunikatör vara expert på kontakter med journalister, men sakna grundläggande förståelse för hur texter sökmotoroptimeras.
Exempel på tidigare tjänster för olika uppdragsgivare.
- Content och storytelling för alla arenor: papper, digitala kanaler, scener, reklamfilm, event, webb.
- Formulera grundbudskapet i en organisation och anpassa det för olika kanaler och målgrupper.
- Operativt och strategiskt kommunikationsarbete.
- Casta, regissera, styla och sminka personer på studioplåtningar.
- Medieträning, regi av kroppsspråk.
- Projektleda event, workshops.
- Skriva manus för scenframträdanden och film.
- Agera moderator.
- Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser.
- PR- och opinionsarbete som pressreleaser, debattartiklar, kontakt med journalister.