Valet av personer som syns på bilder sprider ett budskap i sig.
Myndigheter behöver inkludera alla i samhället. Så tänker Friskis&Svettis också, vars budskap är Lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. Om en organisation riktar sig till alla behöver också alla synas på omslagen.
Men inte varje gång. Kanske inte ens samma år. Men över tid behöver olika åldrar, kön, ursprung synas på omslagen.
Omslagskavalkaden är ett axplock av Friskis&Svettis medlemstidning från 2011 till 2016. Den visar på det som är få tidningsutgivare förunnat, att få tänka brett i valet av omslagspersoner.
Du som kommunikatör på en myndighet är också förunnad att få tänka brett i valet av bilder. Du gör ett viktigt arbete här – alla i Sverige behöver få representeras på bilder, så att en verklig bild av samhället sprids.
Här kan du läsa mer om Friskis&Svettis: friskispressen.se, friskissvettis.se.
Nästan alla omslag är fotograferade av Mikael Gustavsen. Se hans portfolio här.