Lena Lindkvist har formulerat budskap för många olika kommunikationsarenor och uppdrag, som:
- Moderator på webbinarier.
- Reklamfilm framför och bakom kameran.
- Magasin på lättläst svenska, kvällstidning, lokaltidning, nyhetsbyrå, söndagsmagasin, träningsmagasin.
- Teaterscener.
- PR-byrå.
- Kommunreporter, producent för studioplåtningar av omslag, stylist och sminkös, redaktör, debattör, krönikör, medietränare.
- Författare på bokförlag ägt av Alba Langenskiölds stiftelse, som stödjer samhällsnyttiga projekt.
- Projektledare och chef inom barnverksamhet med scenuppsättningar.
- Kommunikatör på konferenser och event.
– Allt jag arbetat med i 20 år strålar samman i yrket som kommunikationsstrateg. Den bredden vill jag dela med mig av.
//
Fotot är från en reklamfilminspelning för Bauhaus, där Lena Lindkvist spelade mamman Carina Bauhaus i fyra år tills hon blev utkonkurrerad av Peter Stormare. Foto: Kim Norman, som också är stylist och make up-artist. Se Kim Normans portfolio här. Reklamfilmskonceptet står Care of Haus för sedan 2011. Här hittar du ett axplock av reklamfilmer för Bauhaus som filmproduktionsbolaget Prolounge har producerat.